Continental Kesärenkaat, henkilöautot

ContiPremiumContact2

contipremiumcontact_2_uv.jpg

Urheilulliseen keskiluokkaan ja isoihin perheautoihin: ContiPremiumContact 2

Uuden Premium Contact 2:n ainutlaatuinen turvallisuusominaisuus on sen 3D uritus, jossa poikittaisten kuviourien muoto on vaihtelevasti jyrkkä ja madaltuva. Jyrkät seinämät muodostavat terävää pitosärmää, joka lyhentää jarrutusmatkoja märällä asfaltilla. Madaltuvat seinämät kasvattavat renkaan kosketuspintaa tiehen ja jäykistävät kuviopaloja. Tuloksena lyhyemmät jarrutusmatkat ja entisestäänkin parantuneet käsitelyominaisuudet. Epäsymmetrinen kuviointi takaa täsmällisen ohjautuvuuden ja erinomaiset kaarreajo-ominaisuudet. Avoin sisäkuviointi poistaa veden renkaan alta tehokkaasti ja pienentää vesiliirron riskiä. Renkaan kulutuspinnassa käytetään kolmannen sukupolven silicaseosta, joka parantaa sen märkäpitoa ja lisää kulumiskestävyyttä.

Ajatteleva rengas

Premium Contact 2:n suorituskyvyn kruunaa sen muuntuva profiili. Rengasta kuormitettaessa; siis jarrutuksissa, kiihdytyksissä ja nopeassa kaarreajossa, sen profiili muuntuu siten että renkaan kosketuspinta tiehen levenee. Vaikutuksen huomaa jarrutusmatkojen lyhentymisenä ja ohjautuvuuden tehostumisena

Tuoteominaisuuksia:

  • Uusi innovatiivinen 3-D uritus
  • Lyhyet jarrutusmatkat sekä kuivalla että märällä asfaltilla
  • Torjuu tehokkaasti vesiliirron riskiä
  • Huippuluokan käsittelyominaisuudet

ContiPremiumContact2 menestyy jälleen erinomaisesti kevään rengastesteissä

Tekniikan Maailma 5/2009

Ylivoimainen testivoittaja

”Continentalin parasta antia on sen kympin arvoinen ajettavuus märällä ja kuivalla.” ”Continental on kevään ykkösrengas hyvää pitoa ja ajettavuutta arvostavalle.”

Testattu koko 205/55R16 H

Auto Bild Suomi 6/ 2009

Testivoittaja

”Huippuluokan suorituskyky sekä kuivalla että märällä tiellä, erittäin hyvä hidastuvuus ja kuivalla tiellä testin lyhin jarrutusmatka, hyvät vesiliirto-ominaisuudet.” Huippupisteet myös kohtuullisesta vierintävastuksesta.

Testattu koko 205/55R16 V

Tekniikan Maailma 5/2008

ContiPremiumContact2 yltää jälleen testivoittoon arvostetussa Tekniikan Maailman testissä. 

”Continental on totuttu näkemään testien kärjessä. Renkaan pito on märällä asfaltilla erinomainen. Se on tunnokas ajettava niin märällä kuin kuivallakin eikä yllätä kuljettajaa tiukoissakaan tilanteissa. Continental on myös mukava ja hiljainen.”

Testattu koko 205/55R16 H

Tuulilasi 5/2008

Hyvä ostos!

”Hyvä märkäpito ja tarkka ohjaustuntuma ovat Contille tunnusomaisia piirteitä. Hyvän tuntuman ansiosta Contilla pärjää hyvin yllättävissäkin ajotilanteissa. Myös kuivalla pinnalla renkaan pito on erinomainen.”

Testattu koko 195/65R15 V

Kuluttaja 2/2008

ContiPremiumContact 2 on jälleen tasaisen kokonaissuorituksen ansiosta testin kärjessä. Testin parhaat arvosanat se saa ajettavuudesta sekä märällä, että kuivalla ajoradalla.

Testattu koko 195/65R15 V

_________________________________

Tekniikan Maailma 5/2007

Tekniikan Maailma testasi renkaat tänä keväänä sekä uusina, että neljän millin urasyvyyteen sorvattuina. Uusista renkaista ContiPremiumContact2 pärjäsi parhaiten. Myös neljän millin urasyvyydellä Continental oli testin kärkijoukossa. Tuttuun tapaan PremiumContact keräsi taas parhaat pisteet ajettavuudesta sekä märillä, että kuivilla asfalttipinnoilla. Lisäksi Continental sai joukon parhaan arvosanan äänettömyydessä.

AutoBild Suomi 6/2007

AutoBildin testin selkeä voittaja oli ContiPremiumContact2. Testaajat kiittelivät Contin taspainoista ajettavuutta, tarkkaa ohjautuvuutta ja vakaata sivuttaispitoa. Lisäksi PremiumContactilla oli joukon lyhimmät jarrutusmatkat sekä märällä, että kuivalla asfalttipinnalla.

Kuluttaja 2/2007

Kuluttaja-lehden rengastesti oli tehty projektina yhdessä muiden Eurooppalaisten kuluttajajärjestöjen kanssa. Poikkeuksena muihin testeihin tässä testissä otettiin huomioon myös ympäristötekijät. Pisteitä ympäristötekijöistä annettiin seuraavin kriteerein: kulutuskestävyys, vierintävastus, melu ja PAH (korkea aromaattisten öljyjen käyttö). ContiPremiumContact2 sai parhaan arvosanan ympäristötekijöiden osalta. Loppupisteissä Continental jakoi testivoiton yhdessä Bridgestone Turanzan kanssa.

Tuulilasin testissä Continental ei tänä vuonna ollut mukana, koska tuotannossamme ei ollut heidän valitsemansa suorituskykyluokan rengasta kyseisessä koossa.

_________________________________

ContiPremiumContact2 jatkaa testimenestystään (TM 5/2006)

PremiumContact sijoittuu taas Tekniikan Maailman suuressa kesärengasvertailussa kärkiryhmään ja ansaitsee suorituksestaan täydet viisi tähteä. Loppuarvostelussaan testin tekijät toteavat: ”Continentalin ajettavuus kelpaa malliksi kelle tahansa. Se on samalla rauhallinen, tunnokas ja tarkka ajettava. Rengas on myös mukava ja hiljainen. Sen jarrutus- ja sivuttaispito ovat huippuluokkaa”. Renkaan mukavuutta korostavat äänettömyydestä ansaitut täydet 10 pistettä.

____________________________

Uusi Continental menestyy erinomaisesti kevään 2005 rengastesteissä

Tekniikan Maailman kesärengasvertailussa (TM 5/05) uusi PremiumContact 2 ottaa aivan suvereenin testivoiton. Erityistä kiitosta se saa ongelmattomasta ajokäyttäytymisestä kaikissa olosuhteissa. Continental nappaa kaikista käsittely- ja ajettavuuskokeista arvosanakseen täydet 10 pistettä. Myös uuden Contin jarrutusmatkat olivat testin lyhimmät. Kuten TM loppuarvostelussaan toteaakin: ”Parempaa pidon ja ajettavuuden yhdistelmää ei kilpailijoilla ole tällä hetkellä tarjota.”

Testattu koko 205/55R16V

Autobild Suomi kiittelee omassa testissään (AB 6/05) uuden PremiumContact 2:n tasaisen korkeaa suoritustasoa, ajo-ominaisuuksia ja lyhyitä jarrutusmatkoja. Melumittauksissa Continental on testin äänettömin rengas. Autobild suosittelee Continentalia kevään rengashankinnaksi kokonaisarviolla: ”Esimerkillinen”

Testattu koko 225/55R16W

____________________________

Stiftung Warentest tested various summer tires.

Tested tire size: 205/55 R 16 V

Overall rating: ”Good”

____________________________

The new french consumer magazine ”toutes options” has published in its very first issue a summer tire test in 205/55 R 16.

Rating for the ContiPremiumContactTM 2: ”Test winner”

About the Conti: ”Precise and comfortable under all driving conditions – a good choice for everybody, including the sportive driver”

____________________________

In its 05/2007 issue, the magazine Autozeitung tested various summer tires of the size 225/55 R 16 W.

Rating for the ContiPremiumContactTM 2: ”Highly recommended”

Evaluation:” The Conti is an allrounder that convinces through its stability on wet and dry surfaces. Laid out rather comfortable than sportive.

____________________________

In its 03/2007 issue, the magazine ADAC motorwelt tested various summer tires of the size 205/55 R 16 V.

Rating for the ContiPremiumContactTM 2: ”Particularly recommended”

Evaluation: ” Very well-balanced tire at a high level; no weaknesses.”

____________________________

In its 07/2006 issue, the magazine ’auto motor und sport’ tested summer tires of the size 215/ 55 R 16.

Rating for the ContiPremiumContactTM 2: ”Recommended”

Evaluation: ”The Continental Premium ContactTM 2 (Speed Index W) excels thanks to its first-class braking performance and safe driving characteristics on wet and dry roads. Little rolling noise.”

____________________________

In its 07/2006 issue, the magazine ’Auto Bild’ tested various summer tires in the size 215/55 R 16.

Rating for the ContiPremiumContactTM2: ”Exemplary”

Evaluation: ”Balanced driving characteristics on both wet and dry roads, very good safety reserves to counter aquaplaning, short braking distances on wet and dry roads.”

____________________________

Size tested: 205/55 R 16 V

Overall evaluation: ”1st place”

”The CPC2 is the test winner and gains the top mark 10 in handling (wet and dry), as well as in braking in the wet.”

____________________________

auto motor und sport tested various summer tires.

Size tested: 205/55 R 16 V

Overall rating: ”1st place”

”The test winner ContiPremiumContact 2 is rated as a good all-round tire that provides the best solution to the conflict of objectives. The ContiPremiumContact 2 achieves the best results in terms of noise and rolling resistance, and is among the leaders in braking on wet and dry roads.”

____________________________

Auto Straßenverkehr tested various summer tires.

Size tested: 195/65 R 15 H

Overall rating: ”Very good”

”Safety comes at a price. Yes to new tires, but the main thing is they are cheap. With this approach, you’re risking your neck, as our test shows.”

ContiSportContact3

contisportcontact_3_uv.jpg

Suorituskykyinen rengas, joka täyttää korkeimmatkin turvallisuusvaatimukset: ContiSportContact 3

Yksi UHP (ultra high performance) renkaiden tärkeimmistä ominaisuuksista on tarkka ajettavuus korkeissa nopeuksissa. Rengas altistuu äärimmäisen koville voimille erityisesti nopeassa kaarreajossa ja äkillisissä jarrutustilanteissa. ContiSportContact 3:n uusi, epäsymmetrinen palarakenne ja yhtenäinen kuviointi on suunniteltu hallitsemaan näitä voimia. Äärimmäinen pito kaikissa nopeuksissa takaa turvallisen ajettavuuden.

Kuivilla asfalttipinnoilla uusi palamuotoilu varmistaa lyhyet jarrutusmatkat, erinomaisen ohjaustarkkuuden ja johdonmukaisen käsiteltävyyden. Tämä lisää turvallisuutta äkillisissä väistöissä ja jarrutustilanteissa.

Sadesäällä ainutlaatuinen uramuotoilu nopeuttaa veden poistumista renkaan maakosketusalueelta, joka parantaa renkaan kykyä vastustaa vesiliirtoa.

Tuoteominaisuuksia

  • Tarkka ohjautuvuus ja hyvät käsittelyominaisuudet
  • Lyhentyneet jarrutusmatkat sekä kuivilla että märillä tiepinnoilla
  • Torjuu erinomaisesti vesiliirron riskiä
  • Erinomaiset mukavuusominaisuudet

AutoBild Suomi 6/08   

Testikoko 225/45R17                                       

”Esimerkillinen”

Vahvuuksina: Erittäin hyvä vesiliirron varmuusvara, tasapainoinen ja dynaaminen ajokäytös ja vakaa, moiteeton ajokäytös kuivalla tienpinnalla.

Tekniikan Maailma 16/06         

Testikoko 225/45R17        

Sekavertailu ”Tällaisilla renkailla me ajamme”

Testissä oli mukana VW Golfiin soveltuvia, erilaisia, erikokoisia renkaita, uusia ja käytettyjä. Parhaaksi vaihtoehdoksi rankattiin odotetusti ContiSportContact3:

”ContiSportContact3 on tehtaan paras ja kallein malli, joka näkyy myös lopputuloksissa. Rengas on todellinen ajajan unelma: sen pito on loistava kaikissa tilanteissa ja renkaan ajokäytös esimerkillistä”

____________________________________________________________

In its 05/2007 issue, the german magazine sport auto published their summer tire test of the dimension 235/35 ZR 19.

Overall rating for ContiSportContactTM 3: ”Recommended”

”Very good aquaplaning behaviour, good performance in stopping distance, balanced driving behaviour on dry surface.”

____________________________________________________________

In its 02/2007 issue, the german magazine Powercar published their summer tire test of the dimension 245/30 R 20 Y.

Overall rating for ContiSportContactTM 3: ”Highly Recommended”

”… Not only is it the fastest tire on the testing course. At the same time, it handles itself easily and safely. That is how a tire should be. Terrific on dry surfaces …”

____________________________________________________________

The Touring Club Schweiz (Swiss Touring Club) tested various summer tires of the size 225/45 R 17 Y.

Rating for the ContiSportContactTM 3: ”Recommended”

____________________________________________________________

In its 03/2006 issue, the magazine ’sport auto’ tested summer tires of the size 225/40 ZR 18.

Overall rating: ”Recommended

Evaluation: ”Very safe driving performance, good deceleration, good steering precision.”

____________________________________________________________

In its 03/2006 issue, the German motoring organisation ADAC tested various summer tires of the size 225/45 R 17 Y.

Rating for the ContiSportContactTM 3: ”Recommended”

ContiSportContact 5 P

Uskomaton pito. Mahtava ajotuntuma.
ContiSportContact™ 5 P tarjoaa ennenkokematonta pitoa ja ajonautintoa.
Continentalin uusin huippurengas kehitettiin yhdessä Euroopan johtavien tuning-virittäjien ja urheiluautovalmistajien kanssa. Uutuus tarjoaa ennenkokematonta pitoa ja ajonautintoa myös huippunopeuksissa. Radalla ja autobaanalla.

ContiSportContact™ 5 P on parhaimmillaan mix-asennuksissa, siis silloin kun etu- ja taka-akseleilla käytetään eri rengaskokoja. ContiSportContact™ 5 P:llä ei ainoastaan mennä kovaa. Se tarjoaa äärimmäistä suorituskykyä myös silloin, kun auto pitää saada pysähtymään nopeasti. Oltiinpa sitten kuivalla tai märällä asfaltilla.

ContiSportContact™ 5 P:n valmistusohjelmassa on kokoja 18 tuumasta ylöspäin.

Nopeusluokka ZR
Vannekoot 18 – 23
Leveydet 225 – 325
Profiilit 40 – 25

Englanninkielinen: Product Factsheet ContiSportContact™ 5 P as pdf-download (1.3 MB)

contisportcontact_5_p_en,property=originalTeknisiä yksityiskohtia

  • Täydellinen ohjaustuntuma ja vakaat käsittelyominaisuudet
  • Huippupito ja äärimmäinen ajovakaus
  • Lyhyet jarrutusmatkat sekä märällä että kuivalla asfaltilla
  • Optimoitu kulutuspintageometria ”mix-asennuksiin” (eri koko etu- ja taka-akseleilla)

 

Nauti teknologiasta. Turvallisesti.

csc5p_grip,property=original Täydellinen ohjaustunto ja vakaat käsittelyominaisuudetTukevat, yhtenäiset keskirivat ja konnektoreilla tuetut kuviopalat optimoivat kulutuspinnan jäykkyyden. Tämä varmistaa maksimaalisen ohjaustunnon ja vakaat käsittelyominaisuudet. Radalla tai autobaanalla.
Uskomaton pito ja kaarrevakausTukeva macro-block rakenne ulkosyrjän kuvioinnissa ja jämäkkä keskialue varmistavat kulutuspinnan täydellisen mukautumisen tienpintaan. Kosketusalue laajenee kuormituksen mukaisesti, jonka ansiosta ajotuntuma pidon äärirajoilla paranee. csc5p_handling,property=original

 

Lyhyet jarrutusmatkat sekä märällä että kuivalla asfaltillaUusi Black Chili seosteknologia renkaan kulutuspinnassa sisältää ”racing grade carbon black” sidosaineita, joilla varmistetaan nopea lämpenemisprosessi sekä ajovakaus korkeissa nopeuksissa. Seoksessa käytetään lisäksi pitkiä polymeeriketjuja muodostavia nanopartikkeleita, joka tekee seoksesta erittäin sitkeää. Jämäkkä kulutuspintaseos on samanaikaisesti myös joustavaa, jonka ansiosta jarrutusmatkat sekä märillä että kuivilla asfalttipinnoilla on saatu äärimmäisen lyhyiksi. csc5p_black_chilli,property=original
Vierintävastus-optimoitu ‚cap and base‘ kulutuspinta
Kulutuspinta komponentit – ‚cap‘ and ‚base‘ – täydentävät tasapainotettua seoskonseptia ja takaavat hyvän märkäpidon sekä äärimmäisen lyhyet jarrutusmatkat. Samanaikaisesti renkaan vierintävastusta on onnistuttu alentamaan, jonka ansiosta rengas rullaa kevyesti ja pienentää auton hiilidioksidipäästöjä.Ulommainen ‚cap-kerros‘, antaa hyvän pidon ja lyhyet jarrutusmatkat, sisempi ‚base-kerros‘, pienentää vierintävastusta. Yhdessä rakenne takaa optimaalisen tiekosketuksen, ylläpitää kineettistä energiaa ja varmistaa renkaan turvallisuusominaisuudet.
csc5p_contour_de,property=original

ContiEcoContact3

contiecocontact_3_uv.jpg

Mukavaan ja turvalliseen matkantekoon

ContiEcoContact3 tarjoaa moderneinta rengasteknologiaa nyt myös T-luokkaan. Kuten suorituskykyisimmissä tuoteveljissään, myös siinä on nyt epäsymmetrinen pintakuviointi, yhtenäiset keskirivat ja erinomaisen märkäpidon takaava kolmannen sukupolven silica-kumiseos kulutuspinnassa. ContiEcoContact3 on tarkoitettu pieniin ja keskikokoisiin perheautoihin.

Comparison of braking performance betwenn ContiEcoContact 3 and predecessor

Tuoteominaisuuksia

  • Jopa auton mitan lyhentyneet jarrutusmatkat sekä kuivalla että märällä asfaltilla1
  • Erinomaisen mukava ja hiljainen
  • Hyvä kulumiskestävyys
  • Pieni vierintävastus säästää polttoainetta

Kuluttaja-lehti 2/2007

Testikoko 155/70R13 T

TESTIVOITTAJA

Kuluttaja-lehden rengastesti poikkesi muista kevään rengastesteistä siten, että perinteisten mittausten lisäksi testissä arvioitiin myös renkaiden ympäristöystävällisyys seuraavin kriteerein: melu, renkaan kuluminen, vierintävastus sekä PAH (korkea-aromaattisten öljyjen käyttö). Continental ansaitsi testissä parhaan arvosanan myös ympäristötekijöiden osalta. Testivoiton ratkaisivat kuitenkin täydet pisteet kaikista ajettavuuskokeista ja joukon lyhimmät jarrutusmatkat sekä kuivalla, että märällä asfaltilla. Testi toteutettiin Eurooppalaisten kuluttajajärjestöjen yhteisprojektina.

AutoBild Suomi 2/2004

Testikoko: 185/60 R 14 H

TESTIVOITTAJA

”Esimerkillinen”

”Tasainen suorituskyky ja erinomainen reagointi ohjaukseen kuivalla tienpinnalla, erittäin hyvät kaarreajo-ominaisuudet ja lyhyt jarrutusmatka märällä tienpinnalla.”

___________________________

Stiftung Warentest tested various summer tires.

Tested size: 155/70 R 13 T

Overall rating: ”Good” (Test winner)

____________________________

In its 03/2007 issue, the magazine ADAC motorwelt testet various summer tires of the size 155/70 R 13 T.

Rating for the ContiEcoContactTM 3: ”Particularly recommended”

Evaluation: ” Very well-balanced tire at a high level; top grades on dry and wet surfaces.”

____________________________

The Touring Club Schweiz (Swiss Touring Club) tested various summer tires of the size 185/60 R 14 H.

Rating for the ContiEcoContactTM 3: ”Recommended”

____________________________

The Touring Club Schweiz (Swiss Touring Club) tested various summer tires of the size 175/65 R 14 T.

Rating for the ContiEcoContactTM 3: ”Highly recommended”

____________________________

The Touring Club Schweiz (Swiss Touring Club) tested various summer tires of the size 165/70 R 14 T.

Rating for the ContiEcoContactTM 3: ”Highly recommended”

____________________________

In its 05/2006 issue, the magazine ‘Autozeitung’ tested various summer tires of the size 185/60 R 14 H.

Rating for the ContiEcoContactTM 3: ”Recommended

Evaluation:” … It achieved good results in the braking test… On dry roads, the Conti tire really shifts. Fast lap times and foolproof driving characteristics translated into scoring points…

____________________________

The magazine ‘ADAC motorwelt’ tested various summer tires of the size 185/60 R 14 H.

Rating for the ContiEcoContactTM 3: ”Recommended

Evaluation: ” Good on dry roads, relatively little rolling resistance.”

ContiSportContact2

contisportcontact_2_uv.jpg

ContiSportContact2 on tarkoitettu suorituskykyisiin keskiluokan ja isomman keskiluokan perheautoihin sekä urheiluautoihin. Tinkimättömän suorituskykynsä ja ajomukavuutensa ansiosta se on myös eräs kaikkien aikojen suosituimmista ensiasennusrenkaista tehokkaissa autoissa. ContiSportContact2 tarjoaa luotettavuutta, ajonhallintaa ja turvallisuusominaisuuksia myös korkeissa nopeuksissa. Niin märillä kuin kuivillakin asfalttipinnoilla.

Tuoteominaisuuksia

  • Vakuuttavaa korkeiden nopeuksien suorituskykyä
  • Paras ajovakaus ja ohjaustarkkuus korkeilla nopeuksilla
  • Loistava pito sekä märillä että kuivilla asfalttipinnoilla
  • Erinomainen vesiliirron vastustuskyky, myös korkeissa moottoritienopeuksissa

ContiPremiumContact 5

Turvallinen saksalainen.ContiPremiumContactTM 5 – Täydellinen premium-luokan rengas, joka yhdistää mukavuuden ja turvallisuuden tinkimättä suorituskyvystä.

ContiPremiumContactTM 5 on uusi premium-luokan rengas kaikkiin perheautojen kokoluokkiin. Erittäin lyhyet jarrutusmatkat kuivilla ja märillä teillä, alhainen vierintävastus, turvalliset ajo-ominaisuudet ja miellyttävä ohjautuvuus kuuluvat sen huippuominaisuuksiin. ContiPremiumContactTM 5 on kokenut mullistavia uudistuksia. Optimoidut 3D kuviourat lyhentävät huomattavasti jarrutusmatkoja. ContiSportContactTM 5-renkaasta sovellettu macro-block palalukitus takaa turvallisen käsiteltävyyden ja paremman pidon kaarteissa. ContiEcoContactTM 5-renkaasta taas on sovellettu uusi runko, joka parantaa mukavuutta ja vähentää vierintävastusta.

Leveydet: 175 – 225
Vannekoot: 14 – 17
Nopeusluokat: T/H/V/W
Profiilit: 50 – 65

cpc5_en,property=originalTuoteominaisuuksia

  • Parempi käsiteltävyys ja erinomainen pito macro-block palalukituksen ansiosta.
  • Lyhyempi jarrutusmatka 3D-kuviourien ja saippausteknologian ansiosta.
  • Erinomaiset vesiliirto-ominaisuudet ja turvallinen ajettavuus vesisärmien ansiosta. Optimaalista hallittavuutta.
  • Eco-muotoilu takaa minimoidun polttoaineen kulutuksen.
  • Joustavan kyljen ansiosta huomattavasti parantunut ajomukavuus yhdistettynä hyvään käsiteltävyyteen ja parantuneeseen vierintävastukseen.
  • Äänenvaimennin vähentää rengasmelua ja takaa erinomaiset vesiliirto-ominaisuudet

Testituloksia:

Tekniikan Maailma 5/12 ****

”Parasta Continentalissa on sen rauhallinen, tarkka ohjautuvuus kaikissa tilanteissa”

”Rengas on helppo hallita myös rankimmissa väistötilanteissa”

”Tasaiset ominaisuudet ovat merkki laatutuotteesta”


 

Erinomainen pito vaativissa tilanteissaLyhyet jarrutusmatkat kuivilla ja märillä pinnoilla.
Uusi geometria estää veden asettumista renkaan uriin:  vesisärmät tarjoavat tilaa vedelle ja estävät vesiliirtoja korkeissakin nopeuksissa. Rengas säilyttää täyden tasapainon kulutuspinnallaan. 3D –kuviourat estävät kuviopaloja kiertymästä sisäänpäin; sivusuuntaiset särmät käyttävät “pyyhkimis-efektiä“ leikatakseen vesikerroksen läpi.

 

Täydellinen pito ja optimaalinen käsiteltävyys kaikissa ajotilanteissa.
Kaarteissa ContiPremiumContact 5 –renkaalla on enemmän kosketuspintaa tietä vasten macro-blockien ansiosta. Macro-blockit myös takaavat kulutuspinnalle paremman pidon.Tämä johtaa huomattavasti  parempaan ajomukavuuteen yhdistettynä hyvään käsiteltävyyteen ja parantuneeseen vierintävastukseen.

 

Taattu ajomukavuus ja parannettu vierintävastus.
Joustavampi olka-alue ja vahvistettu jalka-alue parantavat renkaat joustavuutta ja sen lisäksi rakenne tekee myös kyljistä vahvemmat. Eco-muotoilun ansiosta energiaa kuluu vähemmän vyönkulman ja olkapään alueilla.

ContiSportContact 5

Uusi ContiSportContact 5 – Pitoa, joka tekee ajamisesta nautinnon.Uusi ContiSportContact 5, on rengas, joka sopii sekä tehokkaisiin henkilöautoihin että urheilullisiin kaupunkimaastureihin. Uusi konsepti tarjoaa merkittäviä parannuksia useisiin ominaisuuksiin:

  • Lyhyemmät jarrutusmatkat kaikissa olosuhteissa.
  • Erinomaiset pito- ja käsittelyominaisuudet.
  • Kevyt vierintävastus ja hyvä kilometritulos.
  • Kestävä rakenne.

Kaiken tämän mahdollisti uusi kulutuspinnan kumiseos, joka pystyy tarvittaessa antamaan maksimaalisen pidon kuitenkin niin, että normaaliajossa renkaan vierintävastus on erittäin kevyt. Tämän uuden ”BlackChilli” kumiseoksen toiminta perustuu erilaisissa ajotilanteissa vaihteleviin värähtelytaajuuksiin renkaan rakenteissa.

Uusi ContiSportContact 5 tulee markkinoille vaiheittain vuosien 2011 – 2012 aikana.

Nopeusluokka V – Y
Vannehalkaisija 17 – 20
Leveys 205 – 275
Profiili 55 – 35

contisportcontact5_en,property=originalTuoteominaisuuksia

  • Lyhyemmät jarrutusmatkat kaikissa olosuhteissa.
  • Erinomaiset pito- ja käsittelyominaisuudet.
  • Kevyt vierintävastus ja hyvä kilometritulos.
  • Kestävä rakenne.

 

Uusi ContiSportContact 5 – Pitoa, joka tekee ajamisesta nautinnon.

 

Lyhyemmät jarrutusmatkat kaikissa olosuhteissa.Jarrutettaessa renkaan kumiseoksen värähtelytaajuus kasvaa expotentiaalisesti. Tällöin ContiSportContact™ 5 renkaan ”Black Chili” kumiseos reagoi muuttuneeseen taajuuteen ja aktivoi lyhytketjuiset polymeerit. Nopea lämmönmuodostus lyhentää jarrutusmatkoja sekä märillä että kuivilla asfalttipinnoilla. csc5p_black_chilli,property=original

Erinomaiset kaarreajo-ominaisuudet.

Renkaan ulkosyrjän Macro-brock muotoilun ansiosta renkaan kosketusalue kasvaa kaarreajossa. Suuremman kosketusalueen ansiosta uusi ContiSportContact™ 5 tarjoaa erinomaiset kaarreajo-ominaisuudet ja paremman ohjaustunnon.

Kevyt vierintävastus ja hyvä kilometritulos.

Tasaisessa maantieajossa renkaan kulutuspinnan värähtelytaajuus on matala. Tällöin kumiseoksen pitkät polymeeriketjut aktivoituvat ja antavat kumiseokselle joustavuutta, joka keventää renkaan vierintävastusta merkittävästi. Tuloksena pienempi polttoaineenkulutus, pienemmät päästöt ja erinomainen kulumiskestävyys.

ContiEcoContact 5

 

Uusi suorituskykyinen kevyen vierintävastuksen rengas: ContiEcoContact 5.Kevyt vierintävastus ja lyhyet jarrutusmatkat märällä asfaltilla – kombinaatio, jonka yhdistäminen samaan renkaaseen on ollut tähän saakka erittäin haasteellista. Continental, Euroopan suurin rengasvalmistaja, on nyt ratkaissut yhdistämisen ongelmat: tuloksena uusi ContiEcoContact 5. Ratkaisu vaati täysin uuden lähestymismallin, jossa kaikki renkaat osat täytyi kehitellä toisiinsa sopiviksi, kevyttä vierintävastusta painottaen – runkokudos, kumiseos, muotoilu ja kulutuspinnan geometria.

Täysin uuden konseptin avulla pystyttiin ensimmäistä kertaa suunnittelemaan rengas, jossa on tuntuvasti perinteistä rengasta kevyempi vierintävastus ilman, että renkaan muut ominaisuudet olisivat kärsineet. Päinvastoin. Renkaan jarrutusmatkat sekä märällä että kuivalla asfaltilla ovat hivenen lyhentyneet sekä mukavuusominaisuudet jopa parantuneet*. Ja vaikka rengas on mukava ajaa, omaa se silti sporttiset käsittelyominaisuudet ja tarkan ohjautuvuuden. Kevyen vierintävastuksen ohella uusi kumiseos takaa renkaalle entistäkin paremman kilometrituloksen*. Rengas on myös todettu käytännössä erittäin hiljaiseksi. Jopa Suomen karhealla asfaltilla.

*Verrattuna edetäjään ContiEcoContac 3 malliin.

Uusi ContiEcoContact 5 tulee markkinoille vaiheittain 2010 – 2011 aikana. Vannekoot 14″-16″, nopeusluokat 300 km/h asti.

Nopeusluokat  T – Y
Vannekoot 14 – 16
Leveydet 165 – 225
Profiilit 70 – 50

contiecocontact5_en,property=originalTuoteominaisuuksia

  • Optimoitu vierintävastus pienentää polttoaineenkulutusta.
  • Lyhyet jarrutusmatkat myös märällä asfaltilla.
  • Mukava ja äänetön.

Rengas, jossa turvallisuus ja taloudellisuus yhdistyvät.

Optimoitu vierintävastus pienentää polttoaineenkulutusta.

ContiEcoContact 5:n tuotesuunnittelua tehtiin yhteistyössä euroopan johtavien autonvalmistajien kanssa. Tuloksena täysin uusi konsepti, joka tarjoaa ympäristöä (ja lompakkoaan) kunnioittavalle autoilijalle tehokkaan polttoainetalouden ilman, että renkaan muista ominaisuuksista olisi tarvinnut tinkiä. Haasteena oli pienentää renkaan vierintävastusta ja samanaikaisesti parantaa renkaan turvallisuusominaisuuksia – lyhentää jarrutusmatkoja sekä märällä että kuivalla asfaltilla. Konsepti vaati täysin uuden lähestymismallin, jossa renkaan kaikki osat suunniteltiin kevyttä vierintävastusta painottaen  – toisiinsa täydellisesti sopiviksi.

Lyhyet jarrutusmatkat – tehokkaammat turvallisuusreservit.

Optimoitu kumiseos ja kulutuspinnan geometria parantavat renkaan märkäpitoa tuloksena lyhyemmät jarrutusmatkat märällä ja kuivalla asfaltilla. Kulutuspinnan seoksen sidosaineiden pitkät polymeeriketjut tekevät kumiseoksesta kevyesti joustavaa. Erikoismuotoillut palaleikkaukset vähentävät kosketusalueen muodonmuutosta jolloin energiahukka saadaan mahdollisimman pieneksi.

Erinomaiset kaarreajo-ominaisuudet.

Korkeaksi muotoiltu apex-kiila ja jalkaosan lisävahvikkeet takaavat tarkan ohjautuvuuden ja sivuttaissuuntaisten voimien hallinnan kaarreajossa. Kevennetty, entistä joustavampi sivurakenne pienentää vierintävastusta.

Vähemmän energiahukkaa. Enemmän kilometrejä.

Jalkaosan pienempi muodonmuutos ja sivuosan joustoalueen kevyempi liike pienentävät renkaan vierintävastusta. Suora vyörakenne ja optimoitu kulutuspinnan geometria vähentävät kosketusalueella tapahtuvaa luistoa. Suorana seurauksena pienempi polttoaineenkulutus, pienemmät päästöt ja parantunut kilometritulos.

Continental renkaat myy:

logo21.gif

Olympiakatu 9
65100 Vaasa

Puh. 06-312 0777